Esi domājis par sava uzņēmuma darbības paplašināšanu, jaunu eksporta tirgu atrašanu un plašāka klientu loka piesaisti tepat Latvijā? Ierastā biznesa modeļa maiņa ne tikai prasa noteiktas zināšanas un resursus, bet arī datos balstītu pamatojumu, kāpēc mainīt ierasto un sākt ko jaunu. Interneta piedāvātās iespējas uzņēmumu attīstībai nebūt nav nekas jauns. Globālā tīmekļa sniegtās iespējas jaunu klientu, tai skaitā B2B klientu, piesaistei paver ļoti plašas iespējas. E-komercija nozīme visā pasaulē sāk ieņemt aizvien nozīmīgāku, ieņemot aizvien lielāku tirgus daļu. Arī jaunu tirdzniecības partneru un kanālu veidošana tieši ar interneta starpniecību kļūst par aizvien ierastāku praksi. Vai globālais tīmeklis ir arī tava uzņēmuma nākotnes izaugsmes iespēja? Iepazīsties ar 5 ieteikumiem, interneta piedāvāto iespēju apgūšanai.
Konkurentu izpēte un labā prakse
Konkurence arī globālajā tīmeklī liek pētīt, analizēt un censties darīt vairāk un labāk. Konkurentu izpēte lieliski noder ne tikai tiem, kuri vēl šaubās par investēšanu online kanālu apguvē, bet arī tiem, kuri vēlas uzlabot savu sniegumu un klientu piesaisti internetā. Šaubies, vai internets ir tavam biznesa specifikai piemērots? Neesi pārliecināts, vai internetu izmantot B2B vai B2C klientu uzrunāšanai? Kas ir tavi konkurenti internetā – vietējie vai ārvalstu uzņēmumi? Apskati un izanalizē savu konkurentu darbības un kā tie interneta sniegtās priekšrocības izmanto savā labā! Taču atceries, ka konkurenti ir jāpārspēj! Vai tavi konkurenti izmanto tikai sociālo tīklu sniegtās iespējas? Tad tev sava uzņēmuma mārketinga stratēģijā jāapgūst ne tikai sociālie tīkli, maksas reklāma Google tīklā vai organiskais apmeklējums, bet arī affiliate jeb partnermārketinga tīkli! Velti laiku un izanalizē vairākus konkurentus, lai spētu izmantot konkurentu labo praksi savā labā!
Iepazīsti savu klientu
Konkurentu izpēte tev ļaus detalizētāk apzināt instrumentus, ar kuriem sasniegt potenciālos klientus. Taču, lai izvērtētu, kurās interneta mārketinga aktivitātēs ir vērts investēt, velti laiku, lai iepazītu arī savu potenciālo klientu. Pircēji un sadarbības partneri internetā ne vienmēr ievērojami atšķirsies no pircējiem un sadarbības partneriem, kuri apmeklē veikalu vai ražotni un veic pirkumu klātienē. Taču veids, kā klients vēlēsies saņemt pakalpojumu vai preci internetā var ievērojami atšķirties. Velti laiku, lai izprastu un modelētu pirkuma ceļu un preces saņemšanu – kur un kā internetā uzrunāt potenciālo klientu, kā nodrošināt ārvalstu klientu sagaidīto apkalpošanas servisa kvalitāti. Kuri no pirkuma ceļa posmiem varētu sagādāt izaicinājumu tavam uzņēmumam? Iespējams, tā ir preces piegāde vai klientu apkalpošana un klientu atbalsts. Bet varbūt ir nepieciešams pārdomāt uzņēmuma uzticamību, tēlu un speciālo piedāvājumu nodrošināšanu, lai ārvalstu sadarbības partneri izvēlētos sadarboties tieši ar jums.
Izvēlies un kombinē īstos interneta mārketinga kanālus
Ja esi iepazinies ar saviem konkurentiem un potenciālajiem klientiem globālajā tīmeklī, tad nākamais solis ir sākt strādāt ar īstajiem mārketinga kanāliem. Katrai nozarei, protams, ir sava specifika – kuri digitālā mārketinga kanāli ir piemērotāki klientu piesaistei. Taču visbiežāk tiek izmantota kombinēta pieeja, lai spētu apgūt pēc iespējas plašākas klientu piesaistes iespējas. Tādas nozares kā e-komercija, tiešsaistes īpašumu izīrēšanas platformas vai izklaide un online kazino, klientu piesaistei izmanto dažādas integrētā mārketinga stratēģijas, izmantojot ne tikai labi pazīstamo sociālo tīklu mārketingu, bet arī meklēšanas sistēmu Google, Baidu un Yandex sniegtās reklāmas un organiskā apmeklējuma iespējas, kā arī digitālā PR un partnermārketinga tīklus. Tāpēc ir svarīgi apzināt, kuri interneta mārketinga kanāli ir piemērotākie tieši tavam uzņēmumam.