Trešdiena, 25. martā, Valsts ieņēmuma dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanās sistēmā (EDS) kļūs pieejama iesniegumu forma uzņēmumiem, lai pieteiktos dīkstāves pabalstiem darbiniekiem. Intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme skaidroja, ka dīkstāves pabalsti jāpiesaka uzņēmumiem, nevis pašiem darbiniekiem.
Atbalsts paredzēts tiem nodokļu maksātājiem, kas līdz šim godprātīgi pildījuši savas saistības. “Lai saņemtu atbalstu, uzņēmuma ieņēmumu kritumam ir jābūt vismaz 50% [apmērā], salīdzinot ar 2019.gada martu, un uz šī gada 7.martu nedrīkst būt nodokļa parāds, kas ir lielāks par 150 eiro un kam nav piešķirts termiņa pagarinājums vai labprātīgās nomaksas grafiks,” skaidroja Jaunzeme.
Uz dīkstāves pabalstu nevar pretendēt uz uzņēmumu valdes un padomes locekļi.
Tāpat, lai sniegtu operatīvu un izsmeļošu informāciju visiem uzņēmējiem, kuru darbību ietekmējusi COVID-19 pandēmija, Valsts ieņēmumu dienestā no šī gada 25. marta sāk darboties īpaši tam izveidota atbalsta tālruņa līnija 67120020.
Šis tālrunis darbosies darba dienās no pirmdienas līdz ceturtdienai no plkst. 8.15 līdz plkst. 17.00, bet piektdienās no plkst. 8.15 līdz plkst. 8.15-15.45.
Zvanot uz to, ikviens uzņēmējs un saimnieciskās darbības veicējs varēs saņemt VID konsultantu atbildes uz jautājumiem par to, kādas atbalsta iespējas nodokļu jomā ir pieejamas, un kā tās saņemt gadījumā, ja uzņēmējdarbību ir skārusi COVID-19 izraisītā krīze.
Foto: Valsts kanceleja