Pa Latvijas dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms pērn bija 41,5 miljoni tonnu, kas ir zemākais rādītājs pēdējo 17 gadu laikā, intervijā Latvijas Radio sacīja “Latvijas dzelzceļa” valdes loceklis Andris Lubāns.
2019. gads gan koncernam “Latvijas dzelzceļš” (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.
“Diemžēl rudens un ziemas sākums izvērtās diezgan neveiksmīgs, jo bija ļoti silti laika apstākļi. Energoresursu cenas pasaules tirgū bija zemas un kravas nekustējās. Līdz ar to gaidītā kaut nelielā, bet kravu pieauguma gada vietā, mēs sagaidījām krituma turpinājumu,” norādīja Lubāns.
Kā intervijā atklāja Lubāns, kravu kritums, visticamāk, nebūs gada vai divu gadu tendence, un uzņēmumam ir jāpielāgojas situācijai, lai varētu turpināt darbību un uzturēt infrastruktūru.
Pēc viņa sacītā, pagājušajā gadā pa “Latvijas dzelzceļa” infrastruktūru pārvadāja kopumā 41,5 miljonus tonnu kravu, kas ir mazākais kravu apmērs pēdējo 17 gadu laikā.
Tāpat viņš atzīmēja, ka ir sākts izvērtēt arī biznesa modeli un nākotnē iespējamas strukturālās izmaiņas visā koncernā.
“Latvijas dzelzceļš” šogad arī plāno atlaist maksimums 1500 darbinieku, kas veido apmēram 24% no kopējā kompānijas darbinieku skaita. Lubāns skaidroja, ka sākotnēji darbinieku skaita samazināšana skar cilvēku, kuri nav saistīti ar tehnoloģiskajiem procesiem, taču nākamajā posmā tiks vērtēti arī tehnoloģiskie procesi.
VAS “Latvijas dzelzceļš” šā gada 1. janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēkus.