2014.gads Latvijas ostām kopumā noslēdzies labāk kā 2013.gads, jo kopējais kravu pieaugums pārsniedza 5%. Tomēr tieši sankciju sakarā zaudējumus cieta Ventspils osta, kurā būtiski samazinājās ogļu kravu apjomi, secināts Loģistikas nozares padomes sēde.
Kā atzīmēja sēdes dalībnieki, tad nozīmīgākie aspekti, kuri šobrīd ietekmē Latvijas tranzīta un loģistikas jomu, ir saistīti ar Krievijas – Ukrainas konfliktu un no tā izrietošiem sankciju pasākumiem, gan no Eiropas Savienības, gan Krievijas Federācijas puses.
Analizējot statistikas rādītājus, tie liecina, ka 2014.gads Latvijas ostām kopumā noslēdzies labāk kā 2013.gads, jo kopējais kravu pieaugums pārsniedza 5%. Tomēr tieši sankciju sakarā zaudējumus cieta Ventspils osta, kurā būtiski samazinājās ogļu kravu apjomi. Vienlaikus būtiskus zaudējumus cietuši Latvijas starptautiskie autopārvadātāji, galvenokārt Krievijas noteiktā pārtikas produktu embargo dēļ.
Lai meklētu risinājumus tranzīta situācijas uzlabošanai, šobrīd galvenā uzmanība no padomes locekļu puses tiks pievērsta vairākiem jautājumiem. Tā pastāv autopārvadājumu tranzīta aizliegumi produktiem uz NVS valstīm, kuri iekļauti Krievijas embargo sarakstā. Ostu un dzelzceļa jomā jāizvērtē iespējas sabalansēt dzelzceļa kravu pārvadājumu un infrastruktūras izmaksas. Tādējādi tiktu stiprināta arī Ventspils ostas konkurētspēja.
Padomes locekļi vienojās, ka nozarei kopumā aktīvāk jāizmanto iespējas meklēt jaunus sadarbības partnerus un jaunas kravas Centrālāzijas valstīs – Kazahstānā, Turkmenistānā, Uzbekistānā, Kirgizstānā un Tadžikistānā, kā arī to sekmēs speciāli izveidotās Transporta darba grupas ar minētajām valstī. Tāpat transporta un loģistikas nozares pārstāvjiem jāizmanto iespējas piedalīties virknē valsts augstāko amatpersonu vizītēs, kā arī kopīgos Latvijas stendos starptautiskās transporta un loģistikas izstādēs Krievijā, Baltkrievijā, Uzbekistānā, Kazahstānā, Ķīnā, Vācijā, kur šogad plānota kopīga dalība.