Viens no lielākajiem graudu pārstrādātajiem Latvijā AS „Rīgas Dzirnavnieks” uzsācis eksportu uz Ķīnu, veicot pirmās produkcijas piegādes uz Honkongu. Jāmin, ka šis ir līdz šim tālākais uzņēmuma eksporta tirgus austrumu virzienā. Uz Ķīnu tiks eksportētas Herkuless” auzu biezputras ar speciāli šim tirgum izvēlētām un pielāgotām garšām.
Šis ir vēl viens uzņēmuma stratēģiskais solis eksporta diferencēšanai, lai samazinātu riskus un izvēlētos stabilākus ārvalstu tirgus, ņemot vērā ģeopolitisko notikumu neprognozējamību un krīzes attīstību Krievijā.
„Honkonga ir pirmais mūsu solis Ķīnas virzienā. Tas ir izaicinājumiem bagāts tirgus, ar neizsmeļamām iespējām un potenciālu ikvienam Latvijas ražotājam. Jau otro gadu mēs īstenojam daudz agresīvāku eksporta tirgu apgūšanu. Ņemot vērā pietiekami nozīmīgo eksporta daļu uz Krieviju, jauni tirgi ļauj mums diferencēt riskus. Neskaidrība ar Krievijas tirgu liek mums meklēt alternatīvus eksporta tirgus,”norāda AS „Rīgas Dzirnavnieks” valdes loceklis Žilvinas Pakeltis.
2014.gadā uzņēmums veiksmīgi uzsāka eksportu uz vairākām valstīm – „Herkuless” bioloģisko produktu eksportu uz Itāliju un miltu eksportu uz Tuvo Austrumu Reģionu valsti – Apvienotajiem Arābu Emirātiem (AAE). Sadarbība ar AAE ir sākuma stadijā, un uz šo tirgu ir nosūtīti pirmie produkcijas konteineri. Uzņēmums uz Tuvajiem Austrumiem raugās pozitīvi un to vērtē kā perspektīvu, ņemot vērā tā augsto pieprasījumu pēc graudiem un graudaugu produktiem. Jau šobrīd ik mēnesi pieaug eksporta apjomi uz AAE, turklāt interese ir arī no citām Tuvo Austrumu reģiona valstīm.
No kopējā „Rīgas Dzirnavnieks” apgrozījuma vietējais jeb Baltijas tirgus veido aptuveni 70% no apgrozījuma, bet eksports veido gandrīz 30%. Galvenie eksporta tirgi ir Eiropas Savienība, Krievija un citi pasaules reģioni.
AS „Rīgas Dzirnavnieks” ir viens no lielākajiem graudu pārstrādātājiem Baltijā. Uzņēmums ražo un pārdod graudu pārstrādes produktus – visu veidu kviešu un rudzu miltus, miltu maisījumus, pārslas, placinātus graudus un putraimus industriālajiem patērētājiem, kā arī fasēto produkciju individuālam patēriņam ar zīmoliem „Hercogs”, „Herkuless” un „Īsta Saimniece”.