Latvijas Eksportpadomes apbalvojums „Latvijas Eksportprece 2014” šogad pasniegts desmit Latvijas uzņēmumiem, kas pierādījuši sevi kā veiksmīgus eksportētājus, paplašinājuši eksporta tirgus, kā arī sniedz ieguldījumu Latvijas ekonomikas izaugsmē un valsts tēla veidošanā ārvalstīs.
Eksportam ir neatsverama loma tādas mazas valsts kā Latvija attīstībā, tādēļ ir jo būtiskāk īpaši atbalstīt, veicināt un uzteikt uzņēmumus, kas pašu spēkiem un zināšanām veiksmīgi savu produkciju piedāvā ārvalstīs. Latvijas Eksportpadome strādā pie tā, lai eksports būtu ja ne katra, tad lielākās daļas vietējo uzņēmumu ikdienas darba sastāvdaļa, jo tieši tā Latvijai ir iespēja augt un parādīt sevi pasaulē. Lai vēlreiz parādītu uzņēmumus, no kuriem iespējams mācīties, un ar kuriem varam lepoties, izveidots īpašais apbalvojums „Latvijas Eksportprece”.
„Eiropas Savienības valstu izaicinājums ir piedāvāt eksportspējīgas un kvalitatīvas preces strauji augošajos pasaules tirgos. Arī Latvija un tās uzņēmēji nav izņēmums. Mēs varam izmantot savu ģeogrāfisko novietojumu, savas tradīcijas un iespējas, lai piedāvātu labāko, kas mums ir. Kvalitatīvas produkcijas ražošana un tās aktīva virzība eksporta tirgos ir svarīgākais Latvijas iedzīvotāju ekonomiskās labklājības izaugsmes ceļš. Šo mērķi mēs varam sasniegt kopīgi strādājot un sniedzot efektīvu atbalstu tiem uzņēmējiem, kas šobrīd uzņemas risku būt pirmajiem pasaules vistālākajās valstīs,” norāda Valsts prezidents Andris Bērziņš.
„Esam lepni par jebkuru uzņēmumu, kas dodas nezināmajā un nolemj savu darbību paplašināt, produkciju eksportējot. Tā ir uzdrīkstēšanās, taču vienlaikus arī neizbēgamība, jo Latvijas tirgus ir pietiekami mazs un piepildīts. Ja vēlamies sasniegt augstākus mērķus, mums jādodas pasaulē un Latvijas Eksportpadome ir gatava palīdzēt, atbalstīt, meklējot kontaktus, analizējot tirgus, konsultējot par mārketinga un citām tēmām. Taču pats galvenais uzņēmumam ir spert šo soli – meklēt iespējas un nospraust ar katru gadu arvien augstākus mērķus. Esam lepni par uzņēmumiem, kuriem rūp ne tikai sava, bet arī visas Latvijas uzņēmējdarbības vides attīstība,” akcentē Latvijas Eksportpadomes valdes loceklis Alberts Jodis.
Apbalvojums „Latvijas Eksportprece 2014” tiek piešķirts:
Grāmatu poligrāfijas uzņēmumam LIVONIA PRINT SIA par strauju eksporta tirgu paplašināšanu, sasniedzot augstu apgrozījuma palielināšanos un produktu kvalitātes pieaugumu. Uzņēmums LIVONIA PRINT 2014. gadā ir veiksmīgi palielinājis apgrozījumu Somijas un Vācijas tirgos, kā arī sešu mēnešu laikā apgrozījums jaunapgūtajā Lielbritānijas tirgū sasniedzis līdz šim vēl nebijušus apjomus;
Pārtikas ražošanas uzņēmumam LATFOOD AS par produkcijas klāsta paplašināšanu, pieskaņojot to eksporta tirgu prasībām un interesēm, izmantojot dažādas mārketinga metodes, tādējādi rodot Latvijas produktiem pieprasījumu dažādos ārvalstu tirgos. Kopējais LATFOOD AS eksporta apjoms, neskaitot Baltijas valstis, 2014. gadā (attiecībā pret 2013.g. pirmajiem 10 mēnešiem) ir palielinājies par 20%. Produkcija tiek eksportēta uz tādām valstīm kā Baltkrievija, Krievija, Lielbritānija, Īrija, Azerbaidžāna, Kazahstāna, Turkmenistāna, Mongolija, Ungārija. Nedaudz arī Austrālija un ASV;
Uzņēmumam ART FAIRS SERVICE SIA, kas nodarbojas ar mākslas izstāžu inventāra nomu, uzstādīšanu un pilna servisa nodrošināšanu, par veiksmīgi realizētām mārketinga komunikācijas aktivitātēm un to piemērošanu starptautiskā vidē, par aktīvu savu pakalpojumu virzīšanu ārvalstu tirgos, kas sniedzis teicamus rezultātus un veicinājis uzņēmuma atpazīstamību. Uzņēmums savus pakalpojumus sniedz Nīderlandē, Zviedrijā, Beļģijā, Vācijā un Itālijā;
Līguma pētniecības organizācijai AmberCRO SIA par pārdomātu un mērķtiecīgu eksporta tirgu atrašanu un pozīciju nostiprināšanu tajos, kas nesis likumsakarīgus rezultātus, kā arī par Latvijas tēla stiprināšanu šajos reģionos. Uzņēmums atvēris savu pirmo ārvalstu filiāli Tbilisi, Gruzijā un tieši 2014. gads bija būtisks pārbaudījums uzņēmumam – daudz resursu tika novirzīti AmberCRO SIA pozīciju nostiprināšanai jaunajā tirgū. 2014. gadā Gruzijā tika veiksmīgi uzsākti vairāki starptautiski daudzcentru klīniskie pētījumi;
Uzņēmumam TONUS ELAST SIA par jaunu un sekmīgu eksporta tirgu apgūšanu Indijā un Uzbekistānā, kā arī Irānā un Dānijā. Uzņēmums aktīvi izstrādā jaunus produktus eksporta tirgiem, šogad klientiem piedāvājot vairāk kā 50 izstrādājumus. Uzņēmums TONUS ELAST plašā izvēlē ražo elastīgos medicīniskos izstrādājumus – sākot ar elastīgajām saitēm līdz pat konstrukcijas ziņā sarežģītiem korsešu izstrādājumiem;
SMILTENES PIENS AS par eksporta tirgu veiksmīgu diversificēšanu, spējot elastīgi reaģēt uz pasaules politikas procesiem, kas atstājuši lielu ietekmi arī uz Latvijas uzņēmumu produkcijas noietu. SMILTENES PIENS AS produkciju eksportē uz Krieviju, Moldovu, Izraēlu, Lielbritāniju, Lietuvu un Igauniju. 2014.gadā īpaša uzmanība veltīta eksporta apjomu palielināšanai uz Moldovu;
DIGITĀLĀS EKONOMIKAS ATTĪSTĪBAS CENTRS SIA (DEAC) par eksporta tirgu paplašināšanu ārpus Eiropas, stratēģiski īstenojot savus nospraustos biznesa attīstības un eksporta paplašināšanas mērķus, kā arī par Latvijas tēla stiprināšanu ārvalstīs, nodrošinot augstas kvalitātes datu centru pakalpojumus visā pasaulē. 2014. gadā DEAC ir eksportējis savus pakalpojumus uz vairāk nekā 40 pasaules valstīm. Galvenie eksporta tirgi šogad bijuši Krievija, NVS un Rietumeiropas valstis, kā arī ASV;
VIDZEMES MAIZNĪCA AS par Latvijas vārda un maizes cepšanas tradīciju popularizēšanu ārvalstīs, piedāvājot Eiropas Savienības eksporta tirgos īpaši veidotu recepšu produktus, tai skaitā auzu cepumus ar halvu un Borodinas maizi. Šie produkti Vācijas un citos tirgos izpelnījušies lielu iedzīvotāju atzinību un pieprasījumu;
Pārtikas uzņēmumam DRUVA FOOD AS par strauju uz ārvalstīm eksportējamās produkcijas sortimenta paplašināšanu un eksporta tirgus dažādošanu, veicinot Latvijas saldējuma atpazīstamību ārpus mūsu valsts robežām. DRUVA FOOD AS ir arī noslēgusi stratēģisku vienošanos ar vienu no Igaunijas lielākajiem pārtikas nozares uzņēmumiem UVIC, sadarbības rezultātā sekmīgi realizējot saldējuma un vafeļu izplatīšanu tirdzniecības tīklos Vācijā, Lietuvā un Igaunijā;
Z COMPANY LATVIA SIA par veselīga dzīvesveida popularizēšanu un sabiedrības veselības uzturēšanu kā vietējā tā eksporta tirgos, tirgojot augstas kvalitātes bērnu rotaļu un sporta laukumu aprīkojumu. Z COMPANY LATVIA – tā ir augsta kvalitāte, drošība, oriģinalitāte, dizains, plašs produktu sortiments un atbildība par paveikto. Un tieši atbildīga attieksme pret ikvienu klientu veido Latvijas kopējo tēlu – palīdzot eksporta tirgus paplašināt arī citiem Latvijas uzņēmumiem, kas var garantēt atbilstošas klases servisu un produktu kvalitāti.
„Latvijas Eksportprece 2014” apbalvojums varētu tikt pasniegts vēl vairākiem uzņēmumiem, kuri pieteikumus iesnieguši š.g. novembrī – decembrī un ekspertu komisija turpina darbu pie to izvērtējuma.
Apbalvojums „Latvijas Eksportprece” vietējiem uzņēmumiem tiek piešķirts pirmo gadu. 2013.gadā tika aizsākts pilotprojekts apbalvojuma izstrādei un šajā gadā augstākais apbalvojums piešķirts jau 10 uzņēmumiem. Tā mērķis ir paust atzinību un novērtēt Latvijas uzņēmējus, kas sasnieguši atzīstamus rezultātus, radot un eksportējot konkurētspējīgus produktus vai pakalpojumus, tādējādi uzlabojot valsts ekonomisko situāciju un virzot Latvijas vārdu pasaulē.
„Esam gandarīti un lepni par ikvienu Latvijas uzņēmumu, kas ražo vai piedāvā augstas kvalitātes, inovatīvas un vērtīgas preces un pakalpojumus, kas spēj sevi pierādīt ne vien Latvijas, bet arī ārvalstu tirgos. Tā noteikti ir drosme, uzņēmība un vienlaikus nepieciešamība Latvijas produkciju parādīt plašākā tirgū, jo tikai tā uzņēmumiem ir iespēja attīstīties, pilnveidoties, uzlabot savu piedāvājumu un vienlaikus arī sniegt atbalstu Latvijas ekonomikas attīstībā. Eksports ir Latvijas ekonomikas dzinējspēks, tādēļ apbalvojums „Latvijas Eksportprece 2014” ir kā atzinība, ko šiem uzņēmumiem izsakām par darbu ne vien savā, bet visas Latvijas sabiedrības labā,” atzīst „Latvijas Eksportpadomes” ekspertu grupas vadītājs Aivars Kalniņš, MBA.
Apbalvojuma „Latvijas Eksportprece 2014” saņēmēji papildus balvai iegūst arī preču zīmes „Quality Product of Latvija” izmantošanas iespēju. Tas ļauj noteiktiem Latvijā ražotiem produktiem piešķirt pievienoto vērtību, padarot tos atpazīstamus veikalu plauktos, apliecinot to izcelsmi un augsto kvalitāti.
Pateicoties mārketinga kampaņām, preču zīme „Quality Product of Latvia” (QPL) jau drīz kļūs atpazīstama vairākās Eiropas un Āzijas valstīs, kā arī ASV. Pieteikties preču zīmes „QPL” saņemšanai var jebkurš uzņēmums, kas ārvalstu tirgos piedāvā Latvijā ražotus un kvalitātes kritērijiem atbilstošus produktus.