Lielākā daļa jeb 65% Latvijas uzņēmumu ir gatavi vairāk iegādāties Latvijā ražotas preces, izejvielas vai pakalpojumus sava uzņēmuma vajadzībām gadījumā, ja to cena un kvalitāte ir līdzvērtīga ārvalstu piedāvājumam. 32% uzņēmēju būtu gatavi vairāk iegādāties Latvijas preces vai pakalpojumus arī tad, ja tie maksātu dārgāk nekā tādas pašas kvalitātes ārvalstu preces vai pakalpojumi, liecina jaunākais Citadele Index pētījums.
Salīdzinot uzņēmumu gatavību atbalstīt Latvijas uzņēmumus atkarībā no to lieluma, var secināt, ka 43% lielo uzņēmumu norāda, ka, drīzāk vairāk iegādātos vietējo ražojumu, pat ja tie maksātu dārgāk nekā tādas pašas kvalitātes ārvalstu preces un pakalpojumi. Mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu vidū katrs desmitais ir noteikti gatavs vairāk iegādāties Latvijas preces un pakalpojumus, un 25% būtu drīzāk gatavi iegādāties Latvijas produkciju pat tad, ja tā būtu dārgāka.
„Ikdienā strādājam ar ne vienu vien uzņēmēju, kas pievērš uzmanību tam, lai uzņēmējdarbībai nepieciešamie pakalpojumi un izejvielas tiktu iepirkti tepat, no citiem Latvijas uzņēmējiem,” atzīst bankas Citadele MVU apkalpošanas daļas vadītāja Jeļena Smoļska. „Skaidrs, ka šajos mainīgajos apstākļos un ģeopolitiskās nestabilitātes kontekstā ir svarīga uzņēmējdarbības attīstība, kas ir pamats valsts labklājības pieaugumam. Mēs turpinām kreditēt uzņēmējus, atbalstot viņu idejas un izsniedzot līdzekļus uzņēmumu attīstībai. Uzņēmējiem ir svarīgs katra sadarbības partnera atbalsts, tai skaitā arī sadarbība ar banku. Šobrīd uzņēmējiem ir būtiski pievērst uzmanību noieta tirgus diversifikācijai un nefokusēties uz viena veida eksporta tirgu. Tāpat ir svarīga pārdomāta saimnieciskas darbības veikšana, izvērtējot esošos un iespējamos riskus atbilstošajā nozarē. Pareizā stratēģija ir atslēga uz panākumiem.”
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš komentē par uzņēmēju izvēli iegādāties pašmāju ražojumus un pakalpojumus: “Krievijas noteiktā embargo Eiropas Savienības, t.sk. Latvijas precēm un izejvielām, negatīvā ietekme uz valsts tautsaimniecību mērāma miljonos eiro. Pavērst to pozitīvā virzienā var divējādi: diferencējot eksporta tirgus, vai īstermiņā – kāpinot patēriņu vietējā, Latvijas tirgū. Tādēļ LTRK kā Latvijā radītās, pašpatēriņu veicinošās sociālās kampaņas “Latvijas Labums” iniciatoru jo īpaši priecē Citadele Index pētījuma rezultāti. Savukārt TNS veiktās aptaujas rezultāti apliecina – 49% sabiedrības jau vairāk izvēlās vietējos ražojumus un pakalpojumus.”