2023. gada janvārī, salīdzinot ar 2022. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,9 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 3,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,7 %, autodegvielas – pieauga par 8,5 %.
Salīdzinot ar 2022. gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 23,2 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 14,3 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 7,6 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,5 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,4 %.
2023. gada janvārī, salīdzinot ar 2022. gada decembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,6 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,4 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 14,8 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,4 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 5,6 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,2 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,9 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,3 %).
2023. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 16,6 %.