Šī gada aprīlī, salīdzinot ar 2020. gada aprīli, rūpniecības produkcijas apjoms pēc kalendāri koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 20,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Ražošanas apjoma kāpums bija apstrādes rūpniecībā par 20,3 %, ieguves rūpniecībā un karjeru izstrādē – par 15 % un elektroenerģijas un gāzes apgādē – par 23,1 % (palielinājies hidroelektrostacijās saražotās elektroenerģijas daudzums).
Šī gada aprīlī no kopumā 22 apstrādes rūpniecības nozarēm, 18 nozares uzrādīja produkcijas apjoma pieaugumu. Salīdzinot ar pagājušā gada aprīli, kad tika novērots lielākais ražošanas apjoma kritums Covid-19 pandēmijas laikā, nozīmīgs kāpums bija automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošanā (1,2 reizes), tekstilizstrādājumu ražošanā – par 50,1 %, nemetālisko minerālu izstrādājumu ražošanā – par 31,5 % un apģērbu ražošanā – par 28 %. Produkcijas apjoma kāpumu aprīlī turpināja uzrādīt mēbeļu ražošana – par 40,6 %, iekārtu, mehānismu un darba mašīnu ražošana – par 34 %, kā arī koksnes, koka un korķa izstrādājumu ražošana un gatavo metālizstrādājumu ražošana (attiecīgi par 20,4 % un 24,3 %).
Savukārt ražošanas apjoma kritums bija iekārtu un ierīču remontā un uzstādīšanā – par 12,5 %, elektrisko iekārtu ražošanā – par 4,5 % un citu transportlīdzekļu ražošanā.
Šī gada aprīlī, salīdzinot ar 2021. gada martu, rūpniecības produkcijas apjoms pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 2,6 %, tai skaitā apstrādes rūpniecībā – par 3,6 % un ieguves rūpniecībā un karjeru izstrādē – par 4,4 %, bet kritums bija elektroenerģijas un gāzes apgādē – par 3 %.gada aprīlī, salīdzinot ar 2020. gada aprīli, apstrādes rūpniecības apgrozījums pēc kalendāri koriģētiem datiem faktiskajās cenās pieauga par 26,2 %. Apgrozījums vietējā tirgū pieauga par 16,9 % un eksportā – par 31,2 % (tai skaitā eirozonā – par 18,2 %, ārpus eirozonas – par 42,5 %).
Šī gada aprīlī, salīdzinot ar 2021. gada martu, apstrādes rūpniecības apgrozījums pēc sezonāli koriģētiem datiem pieauga par 2,8 %. Apgrozījums vietējā tirgū pieauga par 3,2 %, eksportā – par 2,5 % (tai skaitā eirozonā – par 4,7 %, ārpus eirozonas – par 1 %).