2021. gada martā, salīdzinot ar 2020. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,6 %, autodegvielas – palielinājās par 4,9 %.
Salīdzinot ar 2020. gada martu, kurš bija pirmais mēnesis, kad bija novērojama COVID-19 ietekme uz mazumtirdzniecību, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 41,7 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 41,2 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 37,4 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 16,4 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 12,0 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,5 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 4,6 %.
2021. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 6,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 16,1 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,7 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 36,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 26,3 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 25,2 %).
2021. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 20,3 %.