Šī gada februārī, salīdzinot ar 2020. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 8,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 21,5 %, autodegvielas – palielinājās par 5,2 %.
Salīdzinot ar 2020. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 20,5 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 20,0 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 63,9 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 37,0 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 35,7 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 9,0 %.
Bet 2021. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 16,5 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 16,3 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,0 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,2 %).
Šī gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,6 %.