Pasaules pazīstamākais ātrās ēdināšanas restorāns “McDonald’s” informē, ka līdz 2022. gadam plāno Ķīnā atvērt 2000 jaunus restorānus, tādējādi pat dubultojot savu ēstuvju pārstāvniecību Āzijas valstīs.
Jau šobrīd Ķīnā ir jau 2500 šie restorāni, tādējādi konkurējot ar “Yum China”, kas pārvalda “Pizza Hut” un KFC ēstuves, kuru skaits valstī sasniedz jau pārsniedz 7000, bet turpmākajos gados varētu sasniegt pat 20 000, tomēr “McDonald’s” ambīcijas ir lielas.
Pirms nedēļas “McDonald’s” noslēdza Ķīnas franšīzes pārdošanas darījumu, kas par 2,1 miljardu ASV dolāru tika uzsākts šī gada janvārī. Restorānu darbību uz nākamajiem 20 gadiem pārņems Ķīnas valsts investīciju kompānija “Citic” un ASV privātkompānija “Carlyle Group”. “McDonald’s” pēc darījuma saglabā 20% uzņēmuma akciju.
“Ēdināšanas milzis valstī strādā jau kopš 1990. gada, bet paspējis atvērt vien 2500 restorānus. Paplašināšanās nozīmē, ka steidzīgi jāatrod jaunas telpas un darbinieki, kā arī jāsaglabā drošības un kvalitātes prasības jaunajās ēstuvēs, kas radīs galvassāpes piegādātājiem,” pauž “Ķīnas tirgus izpētes grupas” dibinātājs Šons Reins.
Kā ziņots iepriekš, “McDonald’s” ir guvis rūgtu mācību par kvalitātes prasību neievērošanu savos Ķīnas restorānos. Pēc 2014. gada sižeta Ķīnas televīzijā, kurā restorāna darbinieki pieķerti, izmantojot vecu gaļu, kritās “McDonald’s” pārdošanas apjomi.