Kanādas viedtālruņu kompānija “BlackBerry” nolēmusi atteikties no turpmākas tālruņu ražošanas un dizaina izstrādes, nododot šos pienākumus sadarbības uzņēmumam no Indonēzijas “PT Tiphone Mobile Indonesia Tbk”, liecina paziņojums kompānijas mājaslapā
Tas gan nenozīmē, ka aptuveni 14 gadus vecais tehnoloģiju zīmols pārstās eksistēt. “BlackBerry” iznāks arī turpmāk, taču kanādieši viedtālruņiem izstrādās vien ierīču programmatūru.
Šis nav pārsteidzošs solis, ņemot vērā, ka kompānija zaudējusi savas kādreiz ievērojamās pozīcijas konkurentiem – pašlaik krietni veiksmīgajiem ražotājiem “Apple”, “Samsung” un “Huawei”.
Pētījumu kompānijas “Gartner” dati liecina, ka šā gada otrajā ceturksnī “BlackBerry” globālajā tirgū aizņem vien 0,1% – tas ir apjoms, kas ir līdzvērtīgs aptuveni 400 tūkstošiem pārdotu viedtālruņu. Salīdzinājumam – 2009. gadā kompānija vēl kontrolēja aptuveni 20% lielu tirgus daļu, esot otrajā vietā aiz “Nokia”.
Pēc “BlackBerry” tirgus daļas sarukšanas praktiski līdz nullei, uzņēmums savu līdz tam unikālo operētājsistēmu aizstāja ar tirgū plaši izplatīto “Android” operētājsistēmu. Lai arī “BlackBerry” jaunākais viedtālrunis “Priv” bija kvalitatīvs, tas bija pārlieku dārgs “Android” konkurencē. Lielākie mobilo sakaru operatori dažu mēnešu laikā pēc tālruņa debijas pārtrauca tā pārdošanu.
“BlackBerry” loma pagājušās desmitgades laikā bijusi ievērojama. Kompānija pirmā sāka tādu programmatūru un aplikāciju izstrādi, kas lietotājiem ļāva ērti sinhronizēt un pārvaldīt iekšējās sarakstes, čatus un sociālos tīklus.