„Par spīti dažādajiem viedokļiem gan Eiropas Savienības valstu vidū, gan nacionālā līmenī, jau iepriekš bija skaidrs, ka jautājums tiks strauji virzīts uz priekšu, jo tas skar ostas, kuras saņem Eiropas Savienības finansējumu. Līdz ar to tā izlietošanai ir jābūt caurskatāmai,” pēc komisijas sēdes uzsver tās priekšsēdētāja Zanda Kalniņa-Lukaševica. Vienlaikus viņa skaidro, ka regulējuma mērķis ir godīgāku konkurences apstākļu veicināšana un juridisko neskaidrību samazināšana, lai sekmētu efektīvus ostu pakalpojumus un ieguldījumus.
Regulējums attieksies uz visām Eiropas nozīmes transporta tīkla jūras ostām attiecībā uz bunkurēšanu, kravu apstrādi, tauvošanu, pasažieru apkalpošanu, ostas atkritumu uzņemšanas iekārtu, kā arī loču un velkoņu pakalpojumiem. Latvijā regulējums varētu attiekties uz trim ostām – Rīgas, Liepājas un Ventspils, atzīmē Z.Kalniņa-Lukaševica.
Latvijas ostu nevalstiskajām organizācijām ir diametrāli pretēji viedokļi jautājumā par regulējuma pašreizējo redakciju. Šīsdienas komisijas sēdē piedalījās Latvijas Ostu asociācijas (LOA) un Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) pārstāvji. LOA atbalsta Satiksmes ministrijas sagatavoto Latvijas nacionālo pozīciju, savukārt LTBA sēdē pauda bažas, ka piedāvātais regulējums nesasniegs izvirzīto mērķi.