17.jūlijā Ārlietu ministrija sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru organizēja semināru „Eksporta ABC – pārtikas nozares eksporta iespējas Krievijas Federācijas tirgū”. Pasākumā piedalījās vairāk nekā 50 nozares pārstāvji.
Atklājot semināru, Ārējo ekonomisko sakaru veicināšanas nodaļas vadītājs Rūdolfs Brēmanis apliecināja Ārlietu ministrijas gatavību sniegt atbalstu Latvijas pārtikas nozares uzņēmējiem, apgūstot Krievijas tirgu. R.Brēmanis iedrošināja klātesošos uzņēmējus nepieciešamības gadījumā nebaidīties lūgt atbalstu Latvijas ārlietu dienesta pārstāvjiem, jo īpaši diplomātiskajām pārstāvniecībām ārvalstīs.
Seminārā AS „Latvijas Balzams” komercdirektors Valters Kaže sniedza vērtīgu ieskatu uzņēmuma pieredzē Krievijas tirgus apgūšanā, uzsverot, ka vieglāk uzņēmumam ir virzīt eksportam vienu konkrētu produktu, jo Krievijas tirgū ir nepieciešams ieguldīt daudz lielākus mārketinga līdzekļus nekā Latvijā. Arī SIA „NP Foods” eksporta direktore Ieva Jonsone bija vienisprātis, ka galvenokārt uzmanība jāvērš tām mārketinga aktivitātēm, kuru izmaksas ir salīdzinoši lielas. Tāpat viņa uzsvēra, ka pastiprināta uzmanība jāvelta katra konkrētā produkta pielāgošanai Krievijas tirgum. Krievijas patērētājs ir raksturojams kā konservatīvs, kurš ne tik viegli un strauji pieņem sev nepazīstamu produkciju.
Savukārt eksporta produkcijas sertifikācijas biroja „TÜV GOST Riga” galvenā speciāliste Valentīna Orlikova sniedza ieskatu par jauno muitas procedūru piemērošanas kārtību, kas ir jau stājusies spēkā uz noteiktām produktu grupām. Jaunā kārtība paredz papildus prasības dokumentācijai, kā arī izmaiņas izmaksu ziņā.
Šogad šis bija ceturtais seminārs cikla “Eksporta ABC” ietvaros. Nākamais seminārs plānots augustā un būs veltīts informāciju tehnoloģiju industrijas un pakalpojumu eksportam uz ASV.